Hoe maak je een e-commerce site populair?



Een succesvolle naam zijn in de e-commerce industrie. Het is moeilijker dan het klinkt! Nu er steeds meer bedrijven online komen, is het niet genoeg om op het web aanwezig te zijn. Uw webwinkel moet iets anders hebben, iets unieks waardoor het zich kan onderscheiden van de rest.

Brick and mortar shopping heeft zijn eigen uitdagingen, maar als het op e-commerce aankomt, zorg er dan voor dat je alle regels en trucs van het spel kent. Als het publiek voldoende reden vindt om terug te komen naar uw portaal, bent u zeker van een groot succes.

Uw webwinkel populairder maken en meer bekendheid geven is niet zo moeilijk als u de juiste manier kent, denk alleen al aan een reviewpagina. Laten we eens kijken naar enkele basisstappen om uw e-commerce site populair te maken.

Ontwerp en lay-out van de winkel en website

Het eerste wat de gebruiker opvalt aan uw website, is het ontwerp en de lay-out. Zorg ervoor dat het ontwerp van uw portaal aansluit bij het soort producten dat u verkoopt en bij de smaak van uw doelgroep. Zo kan een e-commerce portaal voor kinderen altijd motieven als bloemen, teddy’s, ballonnen en dergelijke gebruiken. Terwijl een lingerie site sensuele patronen en warme kleuren zoals rood en oranje kan gebruiken.

Het doel is de site aantrekkelijk genoeg te maken om steeds meer publiek aan te trekken. Vermijd ook rommelige lay-outs met afbeeldingen van producten, recensies, meerdere kleuren, motieven, kolommen en andere secties, allemaal op de homepage. Zorg ervoor dat de pagina’s goed gecategoriseerd en op orde zijn.

Presentatie van het productaanbod

Producten zijn de vangst van uw website en uw eerste focus moet altijd liggen op de presentatie van uw winkelpui. Zorg voor meerdere weergaven van elk artikel. Van extreem inzoomen tot zijaanzichten, zorg ervoor dat gebruikers een volledig beeld krijgen van de producten die ze willen kopen. Een reviewsysteem webshop is ook een sterke conversie verhoger.

Schik de producten in nette categorieën voor de gebruikers om het gemakkelijk te vinden. Vermeld ook duidelijk de beschikbaarheid van de producten. Want degenen die niet op voorraad zijn moeten in een aparte categorie zitten.

Betaling van klanten

Het is niet gemakkelijk om het vertrouwen van uw gebruikers te winnen. Het kost veel tijd om de kopers te overtuigen. De beste manier om met het proces te beginnen, is om uw betalingsvoorwaarden en prijzen transparant en duidelijk te houden. Zorg ervoor dat de prijs van elk product duidelijk wordt vermeld. De betrokken belastingen moeten ook worden weergegeven en er mogen geen verborgen kosten zijn.

Verzending van producten

De meest uitdagende taak is om de verzendingsvoorwaarden en -kosten begrijpelijk te maken voor de gebruikers. Zorg ervoor dat de leveringsdatum en de kosten expliciet worden vermeld. Vermeld ook de wijze van verzending van de goederen.

Betaalmethodes

Er is geen twijfel dat creditcards de meest populaire wijze van betaling op het web zijn, maar niet alle gebruikers zijn comfortabel met het en daarom moet uw portal alternatieve betalingswijzen hebben zoals internetbankieren, cheque betaling, contante betaling bij levering, en dergelijke. Dit zal natuurlijk toevoegen aan de populariteit van uw website.

Verspreid je merkboodschap

Geen enkel bedrijf heeft ooit overleefd zonder populair te zijn bij de doelgroep en dit is waar het bekendmaken van uw portaal belangrijk wordt. Verspreid het woord op sociale netwerken, online gemeenschappen, forums, discussies, threads en overal waar u denkt dat het relevant is om erover te praten.

Aanbiedingen

Shoppers houden van kortingen, of het nu in een winkelcentrum om de hoek is of in uw online winkel. Promoot uw website door kortingen, aanbiedingen en gratis cadeaus te geven

U hoeft geen professional of technisch expert te zijn om uw e-commerce portal populair te maken bij de gebruikers. U hoeft alleen maar een beetje zakelijk inzicht te hebben waarbij klanttevredenheid boven alles gaat. Laat me weten als je andere ideeën hebt … het zal echt veel helpen.